10 błędów

10 najczęstszych BŁĘDÓW ŻYWIENIOWYCH

1. Przejadanie się  - spożywanie w jednym posiłku, nadmiernych ilości pożywienia, najczęściej w bardzo szybkim tempie. Pamiętaj! Od momentu spożycia pokarmu do pojawienia się uczucia sytości mija 10-15minut.

2. Degustacja - zbyt częste próbowanie potraw podczas gotowania i przygotowywania posiłków. Taka degustacja może być źródłem wielu niepotrzebnie spożytych kalorii.

3. Tak jem -  szybko, na stojąco, przed telewizorem, czytając gazetę lub książkę. W konsekwencji zjadamy więcej  a organizm będąc zajęty inną czynnością nie rejestruje spożywanego jedzenia. Celebruj posiłki!

4. Dokładka - wielokrotne nakładanie na talerz. Najlepiej od razu nałożyć sobie całą porcję. W innym wypadku nie mamy kontroli nad ilością spożywanego jedzenia.

5. Podjadanie - między posiłkami, nie z głodu,  dla rozrywki, z nudów, bez powodu. Chipsy, ciasteczka, czekoladki. Bez komentarza.

6. 5 - zjadanie 2 dużych posiłków zamiast 5 małych. W międzyczasie występuje duże uczucie głodu. Później pochłaniamy niekontrolowane ilości przekąsek.

7. Śniadanie - wiadomym błędem jest rezygnowanie ze śniadań. Konsekwencja? Zjadanie nadmiernych ilości jedzenia w godzinach późniejszych.

8. Kolacja - Jedzenie tuż przed snem oraz jedzenie w nocy ostatniego posiłku. Niestety nie zdąży się strawić, natomiast odłoży się tam gdzie nie chcemy.

9. Napoje - wypijanie zbyt małej ilości wody w ciągu dnia. Uczucie pragnienia może być mylone z głodem.

10. Zajadanie stresu - stres, niezadowolenie. Najlepszym lekarstwem przecież są lody, ciasteczka,czekolada, batoniki... NIE!

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealną dietę dla siebie!


Założ konto!