1000 kcal

 
Dieta 1000 kalorii, w pożywieniu musi zapewnić organizmowi wszystkie niezbędne składniki, nie przekraczając przy tym 1000 kalorii dziennie. Sekretem diety jest sposób, aby potrafić sobie owe kalorie przeliczać, nie przekraczając 1000 kcal dziennie. Potrawy muszą być na tyle odchudzone, by poczuć się sytym, a równocześnie nie przekroczyć dziennej normy. Niezastąpiona w tej diecie jest tabela kaloryczna. Jest to zazwyczaj najczęściej stosowana, znana oraz najbardziej bezpieczna dieta, ale tylko w przypadku, gdy trzymamy się zasad i nie schodzimy z dziennej porcji kalorii, bowiem takie odchudzanie staje się wówczas niebezpieczne.
 
W składzie jadłospisu muszą być zawarte niezbędne składniki odżywcze, a mianowicie białka, tłuszcze oraz węglowodany. Powinne pojawić się one w posiłkach o ograniczonej ilości. Menu musi być znacznie zróżnicowane. W jego składzie muszą znajdować się: chude mięso, ryby, warzywa, owoce, produkty zbożowe oraz kasze gryczane. Istotne, aby zrezygnować ze słodzenia oraz zmniejszyć spożycie, takich produktów jak: wędliny, tłuste mięso, czy też żółty ser.

Ważne jest, aby respektować zasadę pięciu posiłków i pod żadnym względem nie zamieniać ich dwoma, w trakcie, których jemy obficie. Przemiana materii powinna być systematycznie pobudzana do pracy. Należy zachować ok. 3 godzinny odstęp między posiłkami. Liczy się kolinearność i konsekwencja. Wówczas tylko wtedy osiągniemy zadowalające rezultaty.

Zalety diety 1000 kcal:

• szybko widoczne efekty,
• dieta zrównoważona, zaopatrująca ustrój w niezbędne składniki odżywcze, witaminy i sole mineralne,
• produkty zawarte w jadłospisie są tanie i łatwo dostępne,
• przyrządzenie posiłków nie wymaga czasu ani umiejętności,
• usiłuje się oszukać głód, rozkładając 1000 kcal na 5 porcji, tak, aby przerwy między kolejnymi posiłkami nie przekraczały 4 godz.,

Wady diety 1000 kcal: 

• Wymaga samozaparcia oraz konsekwencji, 
• należy dokładnie odmierzać porcje, a także liczyć kalorie, 
• nie wszyscy są w stanie wytrzymać tak długiego oraz znacznego, obniżenia kaloryczności posiłków,
• nie wyklucza uczucia głodu, któremu towarzyszy irytacja, a także obniżenie nastroju,
• tempo przemiany materii przy zmniejszonych dawkach jedzenia spada, co hamuje chudnięcie, rodzi frustrację, a tym samym zniechęca do wytrwania w postanowieniu zrzucenia zbędnych kilogramów.

Zdecydujcie sami!

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealną dietę dla siebie!


Założ konto!