Aerobik

Aerobik jest systemem zaawansowanego treningu opartego o intensywne dostarczanie tlenu do komórek organizmu, wykonywanym w rytm muzyki.

Układ ten opracowany został przez Kennetha Coopera – konsultanta programu sprawnościowego amerykańskich kosmonautów. Polega on na intensywnych oraz dynamicznych ćwiczeniach, regularnie powtarzanych w odpowiednio długim czasie, przynoszących poprawę kondycji serca i płuc.

Tradycyjny trening aerobiku łączy w sobie zarówno rytmiczne ćwiczenia ruchowe z rozciąganiem oraz czynnościami typowo siłowymi, wykonywanymi zazwyczaj grupowo w rytmie muzyki. Celem treningu jest poprawa rozciągliwości ciała, siły mięśni, a także wydajności układu oddechowego oraz krążeniowego.

Jedną z form instruktażu jest tzw. fat burning. Stanowi on formę ćwiczeń mających na celu intensywne spalanie tkanki tłuszczowej. Sednem tego rodzaju aerobiku jest wykonywanie ćwiczeń wymuszających utrzymanie tętna ćwiczącego na poziomie 120 – 130 uderzeń na minutę. Opiera się on nieskomplikowane, niezbyt męczące czynności tworzące pewien układ choreograficzny. Trening tego typu pozbawiony jest z reguły skoków, wymachów czy energicznych ruchów.

Innym rodzajem aerobiku jest także low impact aerobik – trening, w którym udział bierze duża grupa mięśni, a przynajmniej jedna noga ćwiczącego ma cały czas kontakt z podłogą. Trening ten także charakteryzuje się niedużą intensywnością, dodatkowo opierając się o tzw. pozycję bazową ciała, czyli lekko ugięte kolana i ramiona, wysuniętą do przodu miednicę oraz napięte mięśnie pośladkowe i brzuch, co zapobiega nadmiernemu obciążeniu stawów. Ten rodzaj aerobiku przeznaczony jest głównie dla osób starszych, ociężałych, a nawet kobiet w ciąży.

Wśród pozostałych rodzajów ćwiczeń z dziedziny aerobiku wyróżnia się dodatkowo choćby tzw. step-step, TBC – polegający na rzeźbieniu mięśni całego ciała oraz aerobic-dance – grupę ćwiczeń gimnastycznych, wykonywanych do muzyki.

 

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealne ćwiczenia dla siebie!


Założ konto!