Body Ball

Ćwiczenia z piłką cieszą się dziś wyjątkową popularnością. Nim jednak „duża piłka” na dobre zagościła w klubach fitness początkowo stosowana była w rehabilitacji. Ćwiczenia pacjentów z piłką wzmacniały mięśnie, zwiększały ruchomość stawów, polepszały koordynację ruchu                    i korygowały wady postawy. Z biegiem czasu trenerzy odkrywając jej zalety oraz możliwości, zaczęli wprowadzać je do swoich programów treningowych. Dzięki temu już od kilku lat na liście zajęć fitness do wyboru mamy nową formę ćwiczeń, jaką jest Body Ball.

Popularność zajęć została osiągnięta poprzez fakt, że udział w nich może wziąć praktycznie każdy bez względu na wiek czy kondycję fizyczną. Jest jedną z niewielu form zajęć fizycznych, które zalecane są kobietom w ciąży. Stanowi uzupełnienie i urozmaicenie w zajęciach Pilastes, Stretching, TBC czy ABT.

Na powodzenie wpływa również możliwość korzystania z piłki nie tylko na siłowni czy klubie fitness, ale również w domu, biurze, świeżym powietrzu.

Co dają nam ćwiczenia z piłką?

Ćwiczenia z piłką są niezwykle skuteczne, ponieważ stanowi ona niestabilną podstawę. Efektem jest konieczność zmuszenia do pracy większej liczby mięśni, niż wtedy, gdy ruch wykonywany jest na stabilnym podłożu np. podłodze. Mocna praca mięśni głębokich podtrzymujących kręgosłup wpływają na postawę, niwelując jego bóle i inne dolegliwości.

Wykonywane ćwiczenia ze względu na kształt piłki wymagają wiele skupienia – dzięki temu doskonalimy system kontroli ruchu oraz rozwijamy zmysł równowagi. Całkowite poświęcenie uwagi piłce w trakcie zajęć odrywa nas od codziennych spraw - w tym czasie odpoczywa więc nie tylko ciało ale i umysł.

Angażując wszystkie partie mięśniowe regularne ćwiczenia Body Ball skutecznie ujędrniają i rzeźbią sylwetkę.

Body Ball w domu

Ze względu na to, że piłka jest przyborem elastycznym, łatwym do schowania (wystarczy spuścić powietrze) a przede wszystkim bezpiecznym, wspaniale sprawdzi się w domu zarówno, jako alternatywa dla drogich sprzętów treningowych jak i krzesła przy biurku. Jej koszt jest niewielki (ok. 50 zł) dzięki czemu w prosty sposób możesz zaoszczędzić na comiesięcznym karnecie do klubu fitness. Dodatkowo, jeżeli zamienisz krzesło przy biurku na piłkę pozwolisz swojemu kręgosłupowi cieszyć się dobrym zdrowiem parę lat dłużej. Siedząc na piłce odciążamy kręgosłup. Ciągłe utrzymywanie równowagi angażuje mięśnie podtrzymujące go zmuszając jednocześnie do utrzymania prawidłowej postawy.

Wybór piłki
Jeżeli zdecydujesz się już na zakup swojej własnej body Ball zwróć uwagę na wielkość i kolor piłki, różnią się one w zależności od wzrostu osoby, która będzie z niej korzystać.


 Wzrost Rozmiar piłki
 140 – 155 cm  45 cm
 156- 170 cm  55 cm
 171 – 180 cm  65 cm
 181 – 190 cm  75 cm
 > 190 cm  85 cm



Przed samodzielnym rozpoczęciem ćwiczeń poświęć trochę czasu na znalezienie zdjęć, filmów, plików audio z przykładowymi zestawami ćwiczeń. Na naszym rynku dostępnych jest wiele profesjonalnych płyt z całymi treningami z których śmiało możesz skorzystać.

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealne ćwiczenia dla siebie!


Założ konto!