Callanetics

W latach 80-ych Callan Pinckney stworzyła zestaw ćwiczeń, które od imienia autorki noszą nazwę callanetics. Ćwiczenia te były bardzo popularne, również w Polsce, do czego z pewnością przyczyniła się ich propagatorka, Mariola Bojarska-Ferenc.

Obecnie są one niestety nieco zapomniane. Wiele osób potwierdza skuteczność callaneticsu, jednak dla klubów fitness są to zajęcia mało atrakcyjne, głównie ze względu na ich statyczność – wielokrotne powtarzanie tego samego, małego ruchu.

Problemy zdrowotne Callan Pinckney związane z kręgosłupem i kolanami nie pozwalały jej na popularne ćwiczenia. Stworzyła zatem własny zestaw opierając go na bazie ćwiczeń stosowanych w klasycznym balecie. Ich celem miało być kształtowanie sylwetki i poprawa kondycji bez obciążania stawów.

Zasada ćwiczeń opiera się na założeniu, że najbardziej efektywne są precyzyjne, choć małe ruchy. W odróżnieniu od większości zestawów ćwiczeń skupiających się wyłącznie na mięśniach powierzchniowych, callanetics poprzez wielokrotne powtórzenia tego samego ruchu, pobudza do pracy głębsze mięśnie. Ważne jest jednak dokładne wykonywanie ćwiczeń według ustalonego schematu oraz systematyczność.

Ćwiczenia dobrze wpływają na postawę ciała, pozwalają zrzucić zbędne kilogramy i poprawiają ogólne samopoczucie. Dużą ich zaletą jest również brak konieczności używania jakiegokolwiek profesjonalnego sprzętu. 

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealne ćwiczenia dla siebie!


Założ konto!