Czy banany są 'fit'?

Nieraz zastanawiamy się, czy banany mieszczą się w granicach żywności uznawanej za „fit”, a więc zdrowej i nietuczącej. Z jednej bowiem strony są to owoce, zatem składnik jak najbardziej pożądany w diecie osób dbających o swoje ciało, z drugiej jednak często słyszy się, że banany tuczą, więc nie powinny gościć w naszym menu, jeśli chcemy zrzucić kilka kilogramów.

Jak zwykle w takich przypadkach prawda leży gdzieś pośrodku – owszem, banany nie należą do najlżejszych owoców, jako że w 100g zawierają prawie 100 kcal, a więc dwukrotnie więcej niż jabłka. Jednocześnie jednak znacznie skuteczniej zabijają głód i z tego względu są doskonałą przekąską. Dodatkowo są naprawdę nieocenionym źródłem różnego typu substancji odżywczych, które czynią je doskonałym uzupełnieniem diety osób uprawiających sport. Zawarty w nich potas pomoże uchronić się przed skurczami mięśni i wspomoże pracę serca, a magnez  dobroczynnie wpływa na mózg i mięśnie. Banany dostarczą ponadto organizmowi wapń i cynk, a także szereg witamin – od kwasu foliowego, poprzez witaminę C, D czy witaminy z grupy B. Dodatkowo mają bardzo dobry wpływ na układ trawienny, a zawarte w nich cukry mogą dać porządny zastrzyk energii po wyczerpującym treningu.

Eliminowanie z diety tak zdrowych owoców nie jest zatem dobrym pomysłem, choć na pewno zjadanie więcej niż 2 bananów dziennie jest już lekką przesadą jeśli dbamy o sylwetkę. Warto też pamiętać, że im bardziej dojrzały banan, tym więcej w nim cukru, unikajmy więc jedzenia tych owoców, jeśli ich skórka już ciemnieje lub pojawiają się na niej brązowe plamki. Wystrzegajmy się też suszonych bananów, tak często dodawanych do musli – mają ponad 350 kcal w 100g.

Photo credit: Billy Wilson Photography via Foter.com / CC BY-NC

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealną dietę dla siebie!


Założ konto!