Między tańcem a aerobikiem

Zumba na dobre rozgościła się w klubach fitness. Obecnie stanowi - obok aerobiku i pilates - jedną z najczęściej organizowanych form ćwiczeń. Swoją popularność zawdzięcza na pewno nie tylko walorom zdrowotnym, ale chyba przede wszystkim niesamowitej energetyczności. Towarzysząca zajęciom rytmiczna i szybka muzyka latynoamerykańska potrafi przywrócić radość życia po długim i nudnym dniu w biurze.

Zumbę opracował wywodzący się z Kolumbii tancerz i choreograf, Alberto Perez. Jej powstanie było dziełem przypadku – Perez, jeszcze jako nastolatek, był instruktorem aerobiku i zapomniawszy kiedyś zabrać na zajęcia odpowiednią muzykę musiał prowadzić aerobik przy tym, co akurat miał przy sobie, czyli przy rytmach latino. Ten „wypadek przy pracy” okazał się strzałem w dziesiątkę – uczestnicy zajęć byli zachwyceni tą niespodziewaną fuzją gorących rytmów i aerobiku, a sam Alberto Perez zajął się rozwijaniem i promowaniem nowego rodzaju treningu.

Podstawowa różnica między Zumbą a innymi rodzajami zajęć fitness polega na tym, że w Zumbie wszystkie oczekiwane po tego typu treningach efekty, takie jak poprawa kondycji, wzmocnienie mięśni, rzeźbienie sylwetki czy walka ze zbędnymi kilogramami, mają być osiągane nie poprzez wysiłek i żmudną pracę, ale niejako przy okazji świetnej zabawy. Zresztą podobno samo słowo Zumba oznacza w kolumbijskim slangu „baw się i ruszaj”.

Mimo że ten system ćwiczeń został opracowany przez tancerza i choreografa, ruchy w Zumbie są bardzo proste i łatwe do zapamiętania, bez skomplikowanych układów kroków, a rytmy są naprzemiennie szybsze i wolniejsze. W ćwiczeniach można odnaleźć elementy wielu tańców i treningów fitness – oprócz aerobiku są zatem ruchy charakterystyczne np. dla salsy, samby czy tańca brzucha, a nawet dla sztuk walki.

Photo credit: Edson Hong via Foter.com / CC BY-NC-ND

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealne ćwiczenia dla siebie!


Założ konto!