Kiedy ćwiczyć?

Aktywność fizyczna podejmowana jest z różnych powodów – dla utrzymania dobrej kondycji, wzmocnienia mięśni, czy zrzucenia kilku kilogramów. Czasem zastanawiamy się, jaka jest najlepsza pora dnia na wykonywane przez nas ćwiczenia, by były jak najbardziej efektywne i przyniosły nam maksymalne korzyści.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Ostatecznie wszystko zależy od naszych osobistych preferencji i harmonogramu dnia, w którym musimy uwzględnić nie tylko czas pracy, ale i mnóstwo innych czynników. Jeżeli np. mamy dzieci, które rano są bardzo aktywne, czy też trzeba je przygotować do wyjścia do przedszkola czy szkoły, to trudno będzie nam znaleźć choćby pół godziny spokoju. W takiej sytuacji najłatwiej zająć się wyłącznie sobą dopiero wieczorem, po położeniu dzieci do łóżek.

Podobnie większego wyboru nie mają osoby nastawione na zorganizowane zajęcia fitness, które muszą się dostosować do harmonogramu oferowanego przez kluby.

Jeśli jednak chcemy np. uprawiać jogging czy wykonywać ćwiczenia w domu, warto przemyśleć możliwość porannej aktywności, która oprócz lepszego samopoczucia na cały dzień daje i inne korzyści. Jest szczególnie wskazana dla osób, które chcą schudnąć – poprzez poranny wysiłek fizyczny nie tylko szybciej spalamy kalorie, ale także łatwiej nam utrzymać w ryzach apetyt przez resztę dnia. Warto jednak na około pół godziny przed ćwiczeniami zjeść lekki posiłek.

Wygospodarowanie rano dodatkowego czasu na ćwiczenia prawdopodobnie będzie wymagało od nas wcześniejszego wstawania. Trzeba jednak zastanowić się, czy korzyści z porannych ćwiczeń nie będą przysłonięte przez minusy – np. jeśli przez wcześniejsze pobudki będziemy cały dzień niewyspani i poirytowani. Dodatkowo rano nasz "rozespany" organizm potrzebuje więcej czasu na rozgrzewkę, której nie można zaniedbywać, by nie doszło do kontuzji. Pod tym względem przewagę ma popołudniowa lub wieczorna aktywność fizyczna – ciało nie potrzebuje wówczas tyle czasu na rozgrzanie się,  najwyższa jest wówczas również wydolność fizyczna. Dodatkowym plusem wieczornych ćwiczeń jest rewelacyjny wpływ na sen.

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealne ćwiczenia dla siebie!


Założ konto!