Rowerem po zdrowie

Wszyscy chcemy być szczupli i w formie, jednak codzienność okazuje się niejednokrotnie zbyt trudną barierą do pokonania. Wśród mnóstwa obowiązków związanych nie tylko z pracą, ale i opieką nad dziećmi, sprzątaniem, gotowaniem i tymi wszystkimi innymi równie przytłaczającymi, co koniecznymi czynnościami, najzwyczajniej w świecie nie mamy albo czasu, albo sił (albo jedno i drugie), by choć raz w tygodniu wybrać się do klubu fitness.

Alternatywą może okazać się stary poczciwy rower. Oczywiście nasz klimat znacznie utrudnia codzienne korzystanie z roweru jako środka komunikacji, ale przynajmniej w sezonie wiosenno-letnim są duże szanse, że uda nam się dojechać bez pogodowych niespodzianek chociażby do pracy czy na relaksacyjną przejażdżkę z rodziną po okolicy.

Szczególnie jazda do pracy, o ile oczywiście odległość nie przekracza naszych możliwości, będzie świetnym rozwiązaniem dla osób, które z pomocą roweru chcą zadbać o formę czy zrzucić kilka zbędnych kilogramów – nie tracimy w ten sposób zbyt wiele czasu, bo przecież i tak musimy jakoś się do pracy dostać, a w przypadku zakorkowanych dróg możemy nawet dojechać rowerem szybciej, niż autobusem czy samochodem. No i wymusza to na nas podwójne użycie roweru, bo wrócić do domu też jakoś musimy.

Czy rzeczywiście jazda rowerem może pomóc w schudnięciu? Jak najbardziej. Szacuje się, że godzinna jazda to około 400-500 spalonych kalorii. Na tym jednak korzyści się nie kończą, rower przyczynia się bowiem do wzmocnienia mięśni, poprawy działania układu krążenia i ogólnie lepszego samopoczucia. 


Dodatkowo zrezygnowanie z samochodu, którym przecież najczęściej jeździmy indywidualnie, na rzecz roweru, jest rozwiązaniem nie tylko oszczędnym, ale i niezwykle ekologicznym!

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealne ćwiczenia dla siebie!


Założ konto!