Schody na zdrowie

W pracy musisz kilka razy dziennie wchodzić i schodzić po schodach biegając od jednego działu firmy do drugiego? Przeklinasz czasem w myślach urządzenie pokojów dla swoich dzieci na piętrze i związane z tym wspinaczki do potrzebujących twojej pomy pociech czy nieustanne odnoszenie porozrzucanych po domu zabawek? A może wracając do domu po dniu ciężkiej pracy za każdym razem myślisz, że trzeba jednak było wybrać mieszkanie na parterze?

Tak, schody bywają uciążliwe, szczególnie jeśli przyjdzie nam biegać po nich w kółko, wnosić zakupy, czy pokonywać je na szpilkach. Zanim jednak zdecydujemy się na wieżowiec z windą, lepiej dostrzec i tę jaśniejszą stronę. Schody są bowiem jednym z najprostszych i praktycznie pozbawionym kosztów przyrządów fitness, zresztą ich zalety dostrzegli producenci profesjonalnych urządzeń. Podobna zasada, co przy pokonywaniu schodów, towarzyszy ćwiczeniom na tzw. stepperze, a także nowoczesnej „drabinie Jakuba”, która powoli wchodzi do klubów fitness.

Do bardziej radosnego wchodzenia po schodach powinny nas zachęcić szacunkowe liczby spalanych przy tej czynności kalorii – przez godzinę może to być podobno nawet do 1000 kcal! Bieganie po schodach jest pod tym względem znacznie bardziej efektywne niż zwyczajny jogging. Ilość spalanych kalorii w dużej mierze zależy od naszej wagi - im większa jest masa ciała, tym więcej kalorii spalamy na schodach. Można zatem „poprawić” wyniki stosując delikatną modyfikację wagi, np. wnosząc po schodach małe butelki z wodą. Pamiętajmy jednak, że czynność ta jest znacznym obciążeniem dla stawów, zwłaszcza kolan, więc lepiej nie przesadzać, a już na pewno zrezygnujmy z takiej formy dbania o sylwetkę, jeśli mamy problemy ze stawami.

Oprócz utraty wagi wchodzenie po schodach wzmacnia mięśnie nóg, pośladków i brzucha, poprawia pracę układu krążenia, pomaga w rzeźbieniu i ujędrnianiu ciała, a także w walce z cellulitem.

Photo credit: Crown Molding / Foter / CC BY

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealne ćwiczenia dla siebie!


Założ konto!