South Beach?


Dieta South Beach jest planem żywieniowym opracowanym przez kardiologa Arthura Agatstona. Podstawowym założeniem diety South Beach nie jest ograniczenie spożywanego pokarmu, lecz jej fenomen sprowadza się do wyłączenia z jadłospisu wysoko przetworzonych węglowodanów, takich jak makaron, białe pieczywo, czy też tłuszcze nasycone. Wyeliminowane z diety składniki powinno się zastąpić posiłkami zawierającymi węglowodany złożone, białka oraz tłuszcze nienasycone. By dieta South Beach sprostała oczekiwanym rezultatom, należy postępować zgodnie, według ściśle ustalonych założeń .
W diecie zjada się pięć posiłków dziennie – trzy główne i dwie przekąski.

W pierwszym etapie, który powinno się utrzymywać przez dwa tygodnie należy przyzwyczaić organizm do nowego rodzaju odżywiania. W diecie plaż południowych korzystne jest fakt nieliczenia kalorii, również to, iż nie jesteśmy zobowiązani ważyć poszczególnych posiłków. Dieta szczególnie ukierunkowuje się w ograniczenie węglowodanów, natomiast wzrost białek. 

W drugim etapie pojawia się możliwość wzbogacenia diety o dodatkowe produkty. Etap ten trwa do osiągnięcia założonej wagi. Wobec tego nieco wolniej chudniemy, jednakże jest to proces konsekwentny.

W trzecim etapie jesteśmy zobligowani do trzymania się kilku zasad. Na tym etapie można jeść prawie, że wszystko. Indywidualne posiłki będą znacznie bogatsze, niemniej jednak warto trzymać się zasad, które są określone w pierwszym oraz drugim etapie diety.

Posiłki, które spożywamy, na co dzień nie powinny przekroczyć indeksu glikemicznego (IG) powyżej 60.
Pokarmy w diecie plaż południowych są zharmonizowane tak, by nastąpiło spalanie nagromadzonej tkanki tłuszczowej, a więc zamiana jej na energię. 
Podstawowe wytyczne diety opierają się zwłaszcza na komponowaniu posiłków składających się z dobranych odpowiednio węglowodanów oraz zdrowych tłuszczy, a także lekkostrawnych białek,. Dzięki temu otrzymamy zbilansowaną dietę, a przy tym będziemy konsekwentnie chudnąć .

Zalety diety South Beach:

• dieta zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia, obniża poziom cholesterolu we krwi, a także cukrzycy,
• pomaga schudnąć w niewielkim czasie bez efektu jo-jo,
• nie należy do diet skrajnie restrykcyjnych, wobec tego jej przestrzeganie jest stosunkowo łatwe oraz bezpieczne, nie powoduje również uczucia głodu,
• brak limitu spożywanych pokarmów

Wady diety South Beach:

• z początku przyczynia się do rychłego spadku masy ciała, czego przyczyną jest odwodnienie organizmu. W kolejnych fazach spadek masy ciała jest już mniejszy, co na ogół kończy się odstępstwem od diety lub nawet przedłużeniem pierwszej fazy, co jest wyjątkowo niebezpieczne oraz może doprowadzić do ketozy (zakwaszenia organizmu), a w następstwie nawet do dysfunkcji nerek,
• w pierwszym etapie, który cechuje się niskim spożyciem węglowodanów, może wystąpić ogólne zmęczenie oraz osłabienie organizmu związane z obniżeniem poziomu cukru we krwi.

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealną dietę dla siebie!


Założ konto!