Wielkanoc z dietą


Wielkimi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne. W naszej polskiej tradycji jest to czas spotkań z rodziną, w którym ucztowaniu nie ma końca. Stół wielkanocny jest syto zastawiony pysznymi potrawami - barszcz biały, pasztety, kiełbasy, jaja w majonezie, mazurki, babki... Już nie możesz się doczekać? My też!
Nie możemy jednak zapomnieć, że świąteczne dania są bardzo kaloryczne i nierozsądnym było by przerywanie ciężkiej pracy i walki o świetną, wiosenną sylwetkę. Cukry, tłuszcze, produkty o wysokiej zawartości cholesterolu, będą nam towarzyszyć przez kilka kolejnych dni. A razem z nimi permanentne przejedzenie, wzdęcia i bóle żołądka. No, ale jak podczas ucztowania Paschy ograniczać się i nie skosztować tak długo wyczekiwanych rarytasów? Nie da się! Dlatego zdradzimy Wam kilka sposobów, aby nie przytyć, czuć się dobrze i jednocześnie nie rezygnować ze świątecznych przysmaków.


1. Zamiast śmietany 18% czy tłustego majonezu, używaj produktów o obniżonej zawartości tłuszczu. Spróbuj śmietany niskoprocentowej np. 12%, nią również postaraj się zastąpić majonez. Jeśli nie wyobrażasz sobie jednak świąt bez jaj w majonezie wybierz ten 'lżejszy’, Twoi bliscy nie zauważą równicy, a Ty będziesz miała spokojne sumienie.

2. Na swój wielkanocny stół, zaplanuj więcej warzywno-owocowych surówek. Najlepiej z selera, pora, jabłek, rzeżuchy. Wspomagają trawienie i doskonale równoważą ciężkostrawne świąteczne potrawy.

3. Na Twoją przemianę materii bardzo dobrze wpłynie chrzan oraz ćwikła, nie żałuj ich sobie przy świątecznym stole. To Twoi sprzymierzeńcy! Chrzan poza działaniem bakteriobójczym, przede wszystkim pobudza wydzielanie soków trawiennych, co jest bardzo istotne, kiedy jemy potrawy ciężkostrawne i tłuste. Buraczki natomiast dzięki wysokiej zawartości substancji pektynowych hamują procesy gnilne w jelitach obniżając poziom cholesterolu, tym samym przeciwdziałając miażdżycy.

4. Posiłek postaraj się rozpocząć od warzyw, one wypełnią Twój żołądek, zmniejszając łaknienie. Dzięki temu zjesz mniej świątecznych kalorycznych potraw.

5. Nie siadaj do stołu, gdy odczuwasz głód. Jeśli nie chcesz zdecydować się na sposób nr 4 (powyżej), przed posiłkiem wypij szklankę wody, to pomoże Ci napełnić żołądek i zachować umiar w świątecznym ucztowaniu.

6. Nie zapominaj również o ruchu, święta nie zwalniają nikogo z aktywności fizycznej. Warto po świątecznym śniadaniu wybrać się na długi spacer lub rowerową wycieczkę. Nasze samopoczucie polepszy się, dotlenimy nasz organizm, a przede wszystkim spalimy nadwyżkę kalorii.

7. Na talerz nałóż sobie tyle jedzenia ile uważasz, że zjesz i już nie dokładaj. Jeśli kończysz swój posiłek najlepiej odłóż swój talerz do zmywarki.

Jeśli zastosujesz rady, które wymieniliśmy powyżej Twoja dotychczasowa sylwetka nie ulegnie zmianie. Będziesz miał świetne samopoczucie, nie będą dokuczały Ci wzdęcia. Najważniejsze, że nie będziesz musiał od nowa zrzucać zbędnych kilogramów.

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealną dietę dla siebie!


Założ konto!