Szwedzka...


Kopenhaska, szwedzka, trzynastodniowa... Co o niej wiemy?

Dieta kopenhaska, stanowi połączenie diety niskowęglowodanowej oraz termogenicznej, w wyniku, której spalany tłuszcz ulega przemianie na energię cieplną. Jest sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów, który budzi niebywale dużo kontrowersji. Wiele osób sądzi, że ów metoda żywieniowa jest idealna dla tych, którzy w względnie niedługim odstępie czasu chcą znacznie schudnąć. Przeciwnicy planu kopenhaskiego uświadamiają, iż jest on idealny tylko w przypadku, gdy chcemy skutecznie rozregulować organizm.
Zwolennicy, natomiast twierdzą, że stosowanie Diety Kopenhaskiej ściśle z harmonogramem może poprawić przemianę materii, uregulować metabolizm a co najważniejsze pomoże zrzucić od kilku do kilkunastu kilogramów w niespełna dwa tygodnie.

Bardzo ważnym elementem jest to, aby nie dopuścić do przedłużenia, lub skrócenia czasu diety. Dokładnie ma być ona stosowana przez trzynaście dni. Jej zamiarem jest zmuszenie organizmu do uregulowania metabolizmu. Program diety jest rygorystyczny, ponieważ należy zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe, co wiąże się z rezygnacją z wielu „ulubionych” potraw. Opiera się ona na trzech posiłkach, ze szczególnym kontrolowaniem godzin ich spożywania. Obiad musi być obowiązkowo, między godziną 12 – 14, natomiast kolację wypada zjeść do godziny 18 .
Diety nie wolno stosować dłużej niż jest zalecana, gdyż na pewno odbije się to nieprawidłowo na naszym zdrowiu. Nie można jej stosować częściej niż raz na dwa lata. W gruncie rzeczy nie należy łamać zasad diety oraz trzymać się ściśle opracowanego jadłospisu.
Dieta ta składa się jedynie z trzech posiłków dziennie: śniadania, drugiego śniadania (lunch) oraz obiadu. Można wymieniać lunch z obiadem - pod warunkiem, że będzie miało to miejsce tego samego dnia. Po zakończeniu diety powinno się kontynuować dietę niskowęglowodanową, a przynajmniej wyłączyć potrawy z białej mąki i cukier .

Zalety diety Kopenhaskiej:
• dieta kopenhaska pozwala szybko schudnąć 
• dieta nie wyklucza białka, a to duża zaleta – każdego dnia spożywany befsztyk lub jajka, co oznacza, że organizm dostaje podstawowy budulec
• dostosowanie się do godzin przyjmowania posiłków, a szczególnie przymus jedzenia kolacji przed godziną osiemnastą oraz śniadania od razu po wstaniu
• zaletą diety kopenhaskiej jest również fakt, że po jej zakończeniu apetyt na słodycze jest ograniczony,

Wady diety kopenhaskiej: 
• w głównej mierze dostarcza organizmowi niewielkiej liczby kalorii dziennie, co może prowadzić do rozregulowania przemiany materii,
• jest ona bardzo radykalna oraz monotonna, a więc nie zapewnia odpowiedniej różnorodności składników odżywczych, w wyniku tego zaleca się, by podczas diety, a także po jej zakończeniu przyjmować suplementy z witaminami i minerałami, aby nie dopuścić do poważnych niedoborów,
• dieta kopenhaska obala jedno z podstawowych założeń zdrowego żywienia, wedle, którego śniadanie powinno być najobfitszym posiłkiem w ciągu dnia,
• dietetycy z dużym dystansem podchodzą do spożywania niewielkiej ilości posiłków w ciągu dnia – plan diety kopenhaskiej zakłada tylko trzy skromne dania dziennie,
• najczęściej osobom, które chcą stracić zbędne kilogramy zaleca się jedzenie wielu małych posiłków tak, by przerwy między nimi nie przekraczały czterech godzin.

PAMIĘTAJCIE! Bez względu na zalety i wady "szybkiej szwedzkiej" najrozsądniejszym wyjściem jest zbilansowana dieta i wysoka aktywność fizyczna! 

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealną dietę dla siebie!


Założ konto!