Zapomniana skakanka

Skakanka wielu z nas nieodłącznie kojarzy się z kilkuletnimi dziewczynkami uczesanymi w kucyki, które skaczą pod blokiem. Niestety to widok już tak archiwalny, jak dzieci „zwisające” z osiedlowego trzepaka czy bawiące się całą chmarą w chowanego.

W dzisiejszych czasach łatwiej zobaczyć ze skakanką osiłka na siłowni niż jakieś dziecko. Ten sprzęt z dzieciństwa rzeczywiście jest świetnym uzupełnieniem treningu w sportach wymagających szybkości i dobrej koordynacji ruchów, np. w boksie czy koszykówce. Może stanowić świetną rozgrzewkę, ale też samodzielny trening. Zalety ćwiczenia ze skakanką są podobne jak przy innych treningach aerobowych – lepsza kondycja, wzmocnienie  mięśni, poprawa koordynacji ruchów. Szczególnie dobrze wpływa na mięśnie nóg i poślaków, ale także brzucha i ramion. No i pozwala na spalenie w całkiem przyjemny sposób nawet 400 kcal w pół godziny.

Trening ze skakanką jest dość prosty – nie wymaga jakichś szczególnych predyspozycji czy nadzoru trenera. Wystarczy dbać o wyprostowaną sylwetkę i niezbyt twarde podłoże lub odpowiednie amortyzujące obuwie. Jednak z ćwiczeń takich powinny raczej zrezygnować osoby, które mają znaczną nadwagę, cierpią na problemy ze stawami lub sercem.

Ogromną zaletą treningu ze skakanką jest możliwość ćwiczenia praktycznie w każdym miejscu i niska cena sprzętu. Skakankę można kupić już za kilka złotych, choć oczywiście w sklepach sportowych znajdziemy bez trudu i takie za ponad 100 złotych, które mogą być wyposażone np. w licznik kalorii czy łożyska kulkowe. Tak naprawdę najważniejsze jest jedynie dobranie skakanki o odpowiedniej do naszego wzrostu długości.

Photo credit: Sharon Drummond via Hackers / CC BY-NC-SA

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealne ćwiczenia dla siebie!


Założ konto!