Zdrowe grillowanie




Wszyscy kochamy grillowane potrawy. I słusznie! Dzięki tej metodzie obróbki kulinarnej nasze posiłki są mniej kaloryczne, zawierają o wiele mniej tłuszczu... Zalet jest wiele. Niestety nie każdy z nas wie, że nieodpowiednio przygotowane potrawy
mogą stać się źródłem zatruć pokarmowych, ale również powstawaniem poważniejszych chorób w przyszłości. Jak do nich nie dopuścić i w pełni cieszyć się sezonem na grilla? Przeczytaj!


1. Grillować powinniśmy na brykiecie - pali się wolniej i spokojniej dzięki czemu potrawy nie będą spalać się na ruszcie.

2. Nie kupujmy brykietu czy węgla gotowego, nasyconego podpałką. Są one nasączone chemikaliami, które będą przenikać w grillowane potrawy.

3. Jeśli do rozpalenia grilla niezbędna jest nam podpałka wybierzmy tę w kostkach i poczekajmy aż w zupełności się wypali. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy dodawać podpałki w trakcie grillowania kiedy potrawy są na ruszcie.

4. Na grilla wybierajmy mięsa chude. Dlaczego? Pomijając kaloryczność musimy pamiętać o tym, że tłuszcz wytapiający się z tłustych kawałków mięsa skapuje na węgiel wydzielając węglowodory aromatyczne, ktore mają działanie rakotwórcze. Ponad to tłuszcz powoduje tworzenie się płomieni, które w kontakcie z mięsem również wytwarzają się związki chorobotwórcze. Pamiętajmy więc: Nie palimy mięsa na węgiel!

5. Mięso do grillowania przygotowujmy samodzielnie. Nie mamy pewności czy mięsa zamarynowane w sklepie, gotowe są pierwszej świeżości. Nierzadko zawierają również niepotrzebne dodatki: wzmacniacze smaku, sztuczne aromaty, ogromne ilości soli oraz glutaminian sodu.

6. Jeśli decydujemy się na kiełbasę pamiętajmy, że w swoim składzie powinna zawierać jedynie: mięso, wodę, trochę tłuszczu i soli. Zawartość procentowa mięsa powinna być jak największa a na opakowaniu nie powinien widnieć napis: Kiełbasa Wysokowydajna. Pamiętajmy, że mięso zawarte w kiełbasie nie może być oddzielone mechanicznie.

7. Bez względu na to czy będziemy grillować rybę, warzywa, mięso, pieczywo - niezbędne są tacki (aluminiowe, perforowane) na których położymy artykuły spożywcze. Dzięki nim wytapiający się tłuszcz nie będzie skapywał  na płomień lub żar.

8. Marynujmy mięso! Dzięki temu stanie się bardziej kruche oraz skróci czas grillowania. Dzięki temu ilość szkodliwych substancji, które mogą przeniknąć do potrawy będzie zdecydowanie mniejsza.

Pamiętajmy, że grillowanie to jedna z lepszych metod obróbki kulinarnej pod warunkiem, że solidnie będziemy stosować się do w/w zasad.

 

Nasza Klasa Wykop

 

Dobierz idealną kurację dla siebie!


Założ konto!